Bilder från de senaste dagarna


Förra torsdagen satte sig jag, mamma och pappa i bilen tidigt tidigt på morgonen.

Innan vi närmade oss Göteborg tog vi en sväng förbi Kina...

Väl nere i Göteborg togs vi emot av ett Liseberg i solnedgången och finfina hyresvärdar som dukat upp med ljus och kvällsfika.

Fredagen bestod mest bara av att springa runt och köpa nödvändigheter så som tops och tandkräm på ullared samtidigt som man spanade efter Ola-Conny och Morgan som verkade ha gömts sig. Sedan samma dag blev det även en sväng förbi Ikea.

På kvällen blev det en tur förbi Ica för att fylla upp det ekande kylskåpet och skafferiet. Viol-älskare som jag är så blev jag helt uppjagad då jag fick syn på cidern ovan.

Lördagen pärlade vi tillsammans med Sigrid och Rut.

Efter jag legat sömnlös ett bra tag efter det att mamma och pappa lämnade mig så bestämde jag mig för att kolla läget på Örgryte. Självklart gick jag vilse men känslan av att man är vilse är härlig. Då vet man är på ett nytt ställe, mer spännande helt enkelt. 

På kvällen blev jag bjuden ut till Majorna för att än en gång pärla tillsammans med kusinbarnen och sedan bjöds det på god söndagsstek. 

På hemvägen hände mycket, träffade Vladimir 40+ för första gången ( och förhoppningsvis sista...) och åkte åt fel håll så kom ut till Frihamnarna. Varit med om ett mysigare ställe kan jag säga...Ta mig 5km tog mig alltså över 1,5h timme...med spårvagn. Kände mig som den Norrlänning jag är.
Denna vecka har det inte hänt mycket. Har sökt jobb. Slösat pengar på, vad som känns som, hundra patroner till skrivaren bara för att kunna skriva ut ännu fler cvn. Har ätit god sparrissoppa och druckit hemmagjord svartvinbärsdryck. Investerat i ett Paraply då vädret här nere verkar växla från strålande sol till spöregn på två sekunder. Nu ska jag ta mig en titt på mina hemmagjorda chips som är i ugnen sen göra mig någon middag.


Kommentarer
Postat av: thea

sv; det är det nya frittfallet uppe på en kulle :) tror de är de som syns på en av bilderna, den på liseberg :)



jaha, sån tur då :) det förstår jag att du är! man blir ju typ konstig i huvet om man inte pratar med folk åtminstone varannan dag, haha..iaf jag.. (A) Men du kommer säkert få besök!



Blev brun - nu äre borta... hatar att flagna, buhu... men det var verkligen toppenfint! :) Ska, kanske slänger upp några ikväll annars blire imorn! :)

2011-09-07 @ 17:48:27
URL: http://holmqvist9.blogg.se/
Postat av: matilda

Inläggen gillas :D Vill höra mermermer!!

2011-09-07 @ 21:08:39
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

SAKNAR DIG MATILDA!/eja

2011-09-08 @ 13:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0