Välkomna hem till mig!


Efter att man kämpat sig uppför en hel drös med trappsteg så kommer man upp till mig.

Gammal bild men men...Efter alla dessa trappsteg kommer man då till min "hall" om man kollar åt vänster.

Nu vid jul möts man av dessa små ljuslyktor.

Tänkte att jag kör tre flugor i en smäll och visar både min skohylla, min orkidé ( som lever!?!?!) och mina nya ögonstenar ( skorna för er som inte förstod det...).

Jag har en toa (chockerande). Liten, men fungerar utmärkt som tur är.

Kollar man istället åt höger så har jag ett kök ( även det chockerande va?). Det är litet, gult och har snetak så antingen får jag stå med ryggen i 90 grader då jag ska hacka något eller så får jag använda kylskåpet som underlag.

Kan tillägga att skrinet som står i köket har min morfar gjort på slöjden så det är sisådär 80 år. En sån antik och värdefull sak används inte till något mindre än alla mina 94950 mediciner. Snart går inte locket att stänga.

Här står jag som sagt med ryggen i 90 grader och brer mina knäckebröd.

Om man svänger höger istället för att gå in i köket så kommer man till matrummet. Även det litet men detta rum gillar jag verkligen. Inte bara för att det endast är i detta rum som jag har internet (hehe) utan det är även i detta rum som jag känner mig mest som hemma av nån skum anledning. Ser ju inte precis ut som hemma eller nått men.

Även denna bild är gammal men...På ena väggen i matrummet står Carpe diem och påminner mig om att fånga dagen. Fatet är nedtappat och utbytt mot en nytt och ljuset är utbytt mot en tomte.

Mot matrummets ena vägg står detta, vad jag nu ska kalla det...och ja, jag är 19 år men det är en julkalender och en chokladkalender som ligger längst ned eftersom det är ett MÅSTE, punkt slut. Dessutom älskar jag mormor och morfar som i enkomt skickade en kalender med posten för de känner mig.
Sittplatsen är mest till för utsmyckning, då man inte kan vara längre än max 1.60 för att inte slå i huvudet i taket, men jag gillart.

Svänger man vänster istället för att gå in i köket så kommer man till sovrummet/vardagsrummet. Rummet med blå matta och rummet där det är ett måste att sova med två täcken om man inte vill hacka tänder istället för att sova. Är även detta rum som jag inte vet vad jag vill göra av. Kuddarna fanns redan då jag flyttade in, så även den svarta mattan och den groteskt fula byrån som tvn står på... men pallar som inte bry mig just nu.

Nya tillskottet i familjen ( spegeln) har fått en värdig plats bredvid lampan. Spegeln som gör att man tror man har 2 meter långa ben och väger 40 kilo. Gillar den spegeln.

Det bästa med hela lägenheten är de fyra garderoberna. Rymms en del kläder där i förstår ni. Ena garderoben har även en spegel. Spegeln som gör att man tror att man är 1.40 och väger 140kg. Gillar inte den spegeln. Börjar ju undra hur jag egentligen ser ut?

Sovplatsen blev genast mysigare då jag köpte sänggardinern, drömfångaren ( som inte funkar?) och ljusslingan. Hyllorna där de högklackade skorna rymms är inte så dum den heller.
Här har ni alltså vardagsrumms delen av rummet, den groteska byrån, den svarta mattan och den kanske inte super vackra soffan. Tacka vet jag takfönstret.
Soffan är åtminstone skön, så länge man sitter ensam i den. För ifall man är fler än en så är risken att man glider in mot mitten och hamna vääldigt nära varandra ganska stor.

Sådär ja, det där var väl hela min lägenhet i stort sett. Svårt att få bra bilder då det konstant är mörkt ute nuförtiden men hoppas detta duger och mättar eran hunger efter att se hur jag bor. Nu ska jag ta mig ut och se om det finns någon mossa som jag kan ställa på mitt fat med adventsblockljusen.  

Kommentarer
Postat av: challan

Så mysig! Gillar skohyllan ;)! Är ytterdörren där nere innan trappen eller efter, eller har du som möblerat lite i trapphuset? :D Jag får ta med en bulle åt dig på återträffen i jul :D

2011-11-28 @ 17:01:17
Postat av: lisa

ÅHHHHHHH SÅ HIMLA FINT!!!!!!!!!!!

2011-11-28 @ 17:07:53
URL: http://lisaalu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy så fint du har fått det Matilda! Typ världens mysigaste ställe <3 P.S Låter som du besitter den ultimata hångel-soffan haha ;)

2011-11-28 @ 23:35:04
URL: http://mikaelabro.blogg.se/
Postat av: Natalie

Du måste ha världens mysigaste lägenhet ever! Vi kan alltid byta mina 64kvm med 2,5m i höjd överrallt :)

2011-12-06 @ 19:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0