Besök 1


Först fick jag besök av mamma och lillebror, som förövrigt inte är så liten längre. Blir lika förvånad varje gång han öppnar käften och det låter som en bastrumma istället för en kazoo, för att inte tala om att man nu måste kolla uppåt för att se hans ansikte. Kan en lillebror växa om en och bli storebror?

Som sagt vi åt mest hela tiden.

Vi vandrade omkring där jag bor, kollade på huset med "parking only for jaguars" och förundrades över hur folk lyckas äga 4 sprillans nya jaguarer och ändå ha pengar kvar.

Söndag innebar ett besök på Universeum och precis som alla andra gånger jag är där blir jag som ett litet barn och springer runt och ropar " mamma mamma kolla här!" sedan springer jag vidare och ropar än en gång på mamma  att hon ska komma och kolla innan hon ens hunnit kollat på föregående sak. Jag blir helt enkelt irriterande som satan.

Togs tusentals så kallade "turist bilder". Man går runt och knäpper bild efter bild och sedan då man kommer hem så slår det en att " va fan ska jag med dessa bilder till?". Samma visa varje gång man besöker ett akvarium/djurpark. Att man aldrig lär sig.

Blev bara ännu mer säker på min sak, till våren MÅSTE jag fara iväg och resa och ta dykar setifikat.

Senare på eftermiddag blev det ett söndagsbesök hos kusinen. Köpte med oss stora ballonger bara för att det är kul.

Det blev väldigt uppskattat kan jag tala om för er.

" Önskar jag hade en ännu större ballong..."

På kvällen blev det en efterlängtad tacos. Allt fanns, tomat,ost,majs,banan,melon,"gegga", guacamole, nötter och det viktigaste vindruvorna. Vet, vindruvor är inte det vanligaste att ha i/på (?) tacos men när du väl testat det så är du fast, trust me. hehe.

Måndag och tisdag tog vi det mest lungt och kameran fick stanna hemma. Hade det otroligt bra då mamma och bror var här, önskar bara att pappa också kunnat komma. Nu längtar jag så mycket till jul att jag har startat en nedräkning tills jag landar med flyget den 23:e kl 19 i Umeå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar tacosen á la matildas vis.

jag har nu skrivit upp datumet och tiden i min almanacka - bara 36 dagar kvar nu!!!

2011-11-17 @ 19:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0